Menetrend
MS 752 Budapest – Kairó
Téli menetrend: 14:25 – 19:35
MS 751 Kairó – Budapest
Téli menetrend: 12:00 – 14:25
A járatok indulása tájékoztató jellegű.
Poggyász szabályok
Az Egyptair járatain megengedett maximális poggyászsúly és méret:
- Kézipoggyász maximális súlya 8 kg, mérete normál kabinméret engedélyezett (55x40x23 centiméter).
- Bőrönd maximális súlya 23 kg, a három dimenziójának az összege (szélesség + magasság + mélység) nem lehet nagyobb, mint 158 centiméter.
A 2 év feletti utasok, 1db kézipoggyászt és 1db bőröndöt vihetnek magukkal ingyenesen.
2 év alatti utasok (csecsemők) számára egy összecsukható babakocsi szállítása engedélyezett, mely maximálisan súlya 10 kg és maximális mérete 115 centiméter lehet (szélesség + magasság mélység)
Fedélzeti ellátás
Az Egyptair repülőgépein van fedélzeti ellátás. Hosszabb utakon például Budapest - Kairó vagy Budapest - Hurghada melegételt szolgálnak fel, üdítővel, salátával és desszerttel.
Általában két féle menü közül lehet választani. Kávé és tea ellátás folyamatos.
Rövid távon, például Kairó - Luxor ásványvizet szolgálnak fel.
Amennyiben speciális étkezési igénye van, például vegetáriánus, azt az utazás foglalásakor jelezze a megjegyzeés rovatban
Egyptair története
Az EGYPTAIR a világ egyik legrégebbi légitársasága, melyet 1932 májusában alapították, és ezzel a hetedik légitársaságként alapult meg a világon.
1933. augusztusban az EGYPTAIR megkezdte kereskedelmi tevékenységének működését, úgy, hogy elindította a Kairóból Alexandriába tartó járatát egy Spartan Cruiserrel, mely egy 1930-as években készült, 6-10 utas befogadására alkalmas, három hajtóműves Nagy-Britaniában gyártott szállítórepülőgép volt.
1935-ben összesen 12 de Havilland repülőgéppel bővült a flotta. A de Havilland egy angol repülőgép márka volt, melyet 1920-ban alapítottak és 1963-ig gyártottak repülőgépeket. A cég rendkívül jó minőségű repülőgépeket állított elő fából (később az építésnél alumíniumot is elkezdték használni), továbbá a változtatható állású légcsavarairól.
A második világháború alatt az egyiptomi kormány vette át a légitársaságot és egyúttal a nevét is megváltoztatták Misr Airlines-re (a Misr szó az arab nyelvben Egyiptomot jelent).
1946-ban a Misr Airlines nevet MisrAirre változtatták meg, és 10 Beechcraftot vásároltak, így amerikai gépek kerültek a flottába. A Beenchcraftot 1932-ben alapították Kansasban egy innovatív gyártó volt, mely rendkívül rövid idő alatt voltak képesek előállítani egy repülőgépet, illetve ők alkalmazták a V farok megoldását.
1949-ben tovább bővítették a flottát és vásároltak 10 db Vickers Vikinget, melyek két motoros rövid hatótávolságú brit gépek voltak, melyek már kezdtek hasonlítani a ma megszokott repülőgépekhez. Majd a következő évben a francia Languedoc repülőgépgyártó gépeit is elkezdték használni.
1960-ban a MisrAir egyesült a Syrian Airlines nevű légitársasággal, mely új identitást és megjelenést hozott. A légitársaság „United Arab Airlines-UAA” néven folytatta tovább a működését.
Az UAA Comet 4-c sugárhajtású repülőgépekkel bővítette a flottát, amellyel a Közel-Keleten az első társaság volt, amely ezeket a repülőgépeket használta.
1968-ban az UAA bemutatta a Boeing 707-320c-t, melynek szükségességét a növekvő nemzetközi forgalom és a hosszabb útvonalak indokolták. Így az UAA lett az első légitársaság a Közel-Keleten, amely Boeing 707-eseket repült.
1971-ben a MisrAir és a Syrian Airlines szétvált, aminek eredményeként létrejött az Egyptair!
2002. júliusban a 137/2002. számú elnöki rendelet segítségével az EGYPTAIR Holding Társasággá alakult összesen 7 db leányvállalattal.
2002. július 17-én az EGYPTAIR csatlakozott a Star Alliance hálózathoz, a világ legnagyobb légitársasági egyesületéhez, hogy professzionális repülést és kényelmesebb utazást kínáljon az ügyfelei számára. Az EGYPTAIR tagsága a Star Alliance hálózatban egyedülálló abban a tekintetben, hogy ez az egyetlen észak-afrikai és közel-keleti légitársaság, amely része a hálózatnak.